လြတ္လပ္သူ၏ အေတြးအေခၚအယူအဆမ်ား
လြတ္လပ္တာကို တကယ္လိုခ်င္ရင္ လြတ္လပ္မူအေၾကာင္းကို အျမဲေလ့လာေနရမယ္။ ကိုယ့္မွာ ဘယ္ေလာက္လြတ္လပ္မူ ရွိတယ္
မရွိဘူး ဆိုတာကို သတိထားရမယ္။ လြတ္လပ္မွဳမရွိရင္ ဘာေၾကာင့္ မရွိတာလဲ ဆိုတာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမယ္။ နဲနဲျဖစ္ျဖစ္ လြတ္လပ္မႈ
ပိုရွိလာေအာင္ ေန႔စဥ္ ၾကိဳးစား ေနရမယ္။ လြတ္လပ္မႈကို ေမ့ထာလုိက္ရင္ လြတ္လပ္မႈေပ်ာက္သြားမယ္
လွည့္စားေနတာေတြကို မ်က္ေျခမျပတ္ဖို႔ လိုတယ္။ လြတ္လပ္မႈ ဆိုတာကို ဘာသာရပ္တစ္ခုလို သုေတသန ျပဳေနရမယ္။ လြတ္လပ္မႈ
သုေတသန အသင္း ဆိုတာမ်ိဳးရွိရင္ ေကာင္းမယ္။ အဲဒီအသင္းက စာေစာင္ေတြ ထုတ္ေနရမယ္။
ေက်ာင္းေတြမွာ လြတ္လပ္မႈကို ေဆြးေႏြးရင္ ေကာင္းမယ္။ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးမွ ပညာတတ္ေတြ ထြက္လာမယ္။ လြတ္လြတ္
လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးမွ အေကာင္းဆံုး အေျဖကို ရမယ္။
Truth is spiritually revolutionary.
အမွန္တရားဆိုတာ စိတ္ပိုင္း အသိဥာဏ္ပိုင္း ေတာ္လွန္ေရးတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
အတၱဝါဒကို ေတာ္လွန္လိုက္တာ အနတၱဝါဒ။ တစ္ေလာကလံုး လက္ခံခဲ့တဲ့ အတၱဝါဒကို ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ေျပာင္းျပန္လွန္လိုက္တာပဲ။
ေတာ္ရုံသတၱိနဲ႔ မလုပ္နုိင္တဲ့အရာျဖစ္တယ္။ လူ႔ေလာကမွာ အၾကီးမားဆံုး အသိဥာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ပါတယ္။ အနတၱဝါဒကို
ဘယ္သူမွေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔ မရေတာ့ဘူး။
အဲ့ဒီလိုပဲ ကမာၻၾကီး ျပားတယ္လို႔ တစ္ေလာကလံုးက ယံုေနတာကို လံုးပါတယ္လို႔ ေျပာတာ စိတ္ပိုင္း အသိဥာဏ္ပိုင္း ေတာ္လွန္ေရးတစ္ခု
ျဖစ္ပါတယ္။ အစမွာေတာ့ အမွန္ကို လက္မခံနုိင္တဲ့သူေတြ မ်ားေနတတ္လို႔ အမွန္တရားက ရွုံးနိမ့္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ေရရွည္မွာ အမွန္တရားက အနိုင္ရစျမဲပါ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔ မစဥ္းစားနိုင္တဲ့သူဟာ ေတာင္ပံက်ဳိးေနတဲ့ ငွက္နဲ႔ တူတယ္။ ေတာင္ပံရွိေပမယ့္ မပ်ံနုိင္ဘူး။
ေတာင္ပံခ်ဳိးထားတာကို ခံရတဲ့သူေတြ မ်ားတယ္။ အခ်ဳိ႕ ငယ္ငယ္ ကတည္းက ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔ကိုယ္ စဥ္းစားခြင့္ ကိုယ့္စိတ္ကူးနဲ႔ကိုယ္
လုပ္ခြင့္ မရခဲ့လို႔ ေတာင္ပံက်ဳိးသလို ျဖစ္သြားတယ္။ ၾကီးတဲ့အထိ အဲဒီေတာင္ပံကျပန္ေကာင္း မလာေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တစ္သက္လံုး
ေတာင္ပံက်ဳိးေနတဲ့ ငွက္လုိ ဘဝမွာပဲ ေနရေတာ့တယ္။ ေျပာသမွ်ကို ယံု၊ ခိုင္းသမွ်ကို လုပ္၊ ေပးသမွ်ကို ယူတဲ့သူ ျဖစ္မယ္။
ေျပာသမွ်ကို ယံု၊ ခိုင္းသမွ်ကို လုပ္၊ ေပးသမွ်ကို ယူတဲ့သူကို အပည့္ေမြးခ်င္တဲ့သူေတြ မ်ားတယ္။ 'ဟုတ္ရဲ႕လား ဘာျဖစ္လုိ႔ လုပ္ရမွာလဲ
လုပ္သင့္ရဲလား။ ဒီလိုလုပ္တာ တရားရဲ႕လား။ မွ်တမႈရွိရဲ႕လား။ ဒါေလာက္နဲ႔ေတာ့ မလုပ္နုိင္ဘူး' လို႔ ဆိုတဲ့သူကို တပည့္ေကာင္းလုိ႔
မယူဆဘူး။ ဒဲ့ဒီလိုလူဟာ တပည့္ မျဖစ္ဘူး။ တပည့္ မျဖစ္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ။ အဲ့ဒါကို ဆက္ျပီး စဥ္းစားပါ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Negative peace is the absnce of tesion.
အေျခအေန တင္းမာမႈ မရွိတာကို အႏႈပ္လကၡဏာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈလုိ႔ ေခၚပါတယ္။
Positive peace is the presence of justice.
တရားမွ်တမႈ ရွိတာကို အေပါင္းလကၡဏာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ လို႔ ေခၚပါတယ္။
Without justic there is no freedom.
တရားမွ်တမႈ မရွိရင္ လြတ္လပ္မႈ မရွိဘူး။
ဒါေၾကာင့္ တရားမွ်တမႈ ရွိရင္ ျငိ္မ္းခ်မ္းမႈလည္းရွိတယ္။ လြတ္လပ္မႈ႔ လည္း ရွိပါတယ္။ လူတုိင္း တကယ္လိုခ်င္တာ တရားမွ်မႈပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ တရားမွ်တမႈ ရွိရင္ က်န္တာေတြ ျပည့္စံု လာပါလိ္မ့္မယ္။ တရားမွ်တမႈ ရွိတယ္၊ မရွိဘူး ဆိုတာကို လူတုိင္း သိဖို႔
နားလည္ဖို႔ေတာ့ လုိပါတယ္။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ စဥ္းစားတာ ေတြးေခၚတာ မရွိပဲ ဥာဏ္ပညာ မရွိနုိင္ဘူး။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စဥ္းစားတတ္ဖို႔ ဘာလိုလဲ။
စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔လိုတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးဖို႔လိုတယ္။
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆြးေႏြဖို႔လိုတယ္ ဆိုေတာ့..... လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးလို႔ ရတဲ့ စကားေျပာေဖၚ ေဆြးေႏြးဖက္ရွုိဖို႔ လိုတယ္။
ကိုယ့္အယူအဆကို မေၾကာက္မရြံ ေနာက္မတြန္႔ပဲ ရိုးရိုးသားသား ေျပာနုိင္ဖို႔ လိုတယ္။ သူမ်ားနဲ႔မတူတဲ့ ဆန္က်င္ေန႔တဲ့
ကိုယ့္အယူအဆကို ေျပာလို႔ ရမွသာ တကယ္ စဥ္းစားႏို္င္တဲ့ စြမ္းရည္ကိုရမယ္။ သူမ်ားနဲ႔ တူတဲ့ အယူအဆေတြကိုသာ ေျပာေနရရင္
ဘာထူးေတာ့မလဲ။ သူမ်ားနဲ႔ တူတာကို ေျပာဖို႔ေလာက္ကေတာ့ သိပ္စဥ္းစားေနစရာ မလိုပါဘူး။
ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက
လြတ္လပ္တာကို တကယ္လိုခ်င္ရင္ လြတ္လပ္မူအေၾကာင္းကို အျမဲေလ့လာေနရမယ္။ ကိုယ့္မွာ ဘယ္ေလာက္လြတ္လပ္မူ ရွိတယ္
မရွိဘူး ဆိုတာကို သတိထားရမယ္။ လြတ္လပ္မွဳမရွိရင္ ဘာေၾကာင့္ မရွိတာလဲ ဆိုတာကို ျမင္ေအာင္ၾကည့္ရမယ္။ နဲနဲျဖစ္ျဖစ္ လြတ္လပ္မႈ
ပိုရွိလာေအာင္ ေန႔စဥ္ ၾကိဳးစား ေနရမယ္။ လြတ္လပ္မႈကို ေမ့ထာလုိက္ရင္ လြတ္လပ္မႈေပ်ာက္သြားမယ္
လွည့္စားေနတာေတြကို မ်က္ေျခမျပတ္ဖို႔ လိုတယ္။ လြတ္လပ္မႈ ဆိုတာကို ဘာသာရပ္တစ္ခုလို သုေတသန ျပဳေနရမယ္။ လြတ္လပ္မႈ
သုေတသန အသင္း ဆိုတာမ်ိဳးရွိရင္ ေကာင္းမယ္။ အဲဒီအသင္းက စာေစာင္ေတြ ထုတ္ေနရမယ္။
ေက်ာင္းေတြမွာ လြတ္လပ္မႈကို ေဆြးေႏြးရင္ ေကာင္းမယ္။ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးမွ ပညာတတ္ေတြ ထြက္လာမယ္။ လြတ္လြတ္
လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးမွ အေကာင္းဆံုး အေျဖကို ရမယ္။
Truth is spiritually revolutionary.
အမွန္တရားဆိုတာ စိတ္ပိုင္း အသိဥာဏ္ပိုင္း ေတာ္လွန္ေရးတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
အတၱဝါဒကို ေတာ္လွန္လိုက္တာ အနတၱဝါဒ။ တစ္ေလာကလံုး လက္ခံခဲ့တဲ့ အတၱဝါဒကို ဗုဒၶျမတ္စြာဘုရားက ေျပာင္းျပန္လွန္လိုက္တာပဲ။
ေတာ္ရုံသတၱိနဲ႔ မလုပ္နုိင္တဲ့အရာျဖစ္တယ္။ လူ႔ေလာကမွာ အၾကီးမားဆံုး အသိဥာဏ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ပါတယ္။ အနတၱဝါဒကို
ဘယ္သူမွေဖ်ာက္ဖ်က္လို႔ မရေတာ့ဘူး။
အဲ့ဒီလိုပဲ ကမာၻၾကီး ျပားတယ္လို႔ တစ္ေလာကလံုးက ယံုေနတာကို လံုးပါတယ္လို႔ ေျပာတာ စိတ္ပိုင္း အသိဥာဏ္ပိုင္း ေတာ္လွန္ေရးတစ္ခု
ျဖစ္ပါတယ္။ အစမွာေတာ့ အမွန္ကို လက္မခံနုိင္တဲ့သူေတြ မ်ားေနတတ္လို႔ အမွန္တရားက ရွုံးနိမ့္သလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေပမယ့္
ေရရွည္မွာ အမွန္တရားက အနိုင္ရစျမဲပါ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔ မစဥ္းစားနိုင္တဲ့သူဟာ ေတာင္ပံက်ဳိးေနတဲ့ ငွက္နဲ႔ တူတယ္။ ေတာင္ပံရွိေပမယ့္ မပ်ံနုိင္ဘူး။
ေတာင္ပံခ်ဳိးထားတာကို ခံရတဲ့သူေတြ မ်ားတယ္။ အခ်ဳိ႕ ငယ္ငယ္ ကတည္းက ကိုယ္ပိုင္ဥာဏ္နဲ႔ကိုယ္ စဥ္းစားခြင့္ ကိုယ့္စိတ္ကူးနဲ႔ကိုယ္
လုပ္ခြင့္ မရခဲ့လို႔ ေတာင္ပံက်ဳိးသလို ျဖစ္သြားတယ္။ ၾကီးတဲ့အထိ အဲဒီေတာင္ပံကျပန္ေကာင္း မလာေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တစ္သက္လံုး
ေတာင္ပံက်ဳိးေနတဲ့ ငွက္လုိ ဘဝမွာပဲ ေနရေတာ့တယ္။ ေျပာသမွ်ကို ယံု၊ ခိုင္းသမွ်ကို လုပ္၊ ေပးသမွ်ကို ယူတဲ့သူ ျဖစ္မယ္။
ေျပာသမွ်ကို ယံု၊ ခိုင္းသမွ်ကို လုပ္၊ ေပးသမွ်ကို ယူတဲ့သူကို အပည့္ေမြးခ်င္တဲ့သူေတြ မ်ားတယ္။ 'ဟုတ္ရဲ႕လား ဘာျဖစ္လုိ႔ လုပ္ရမွာလဲ
လုပ္သင့္ရဲလား။ ဒီလိုလုပ္တာ တရားရဲ႕လား။ မွ်တမႈရွိရဲ႕လား။ ဒါေလာက္နဲ႔ေတာ့ မလုပ္နုိင္ဘူး' လို႔ ဆိုတဲ့သူကို တပည့္ေကာင္းလုိ႔
မယူဆဘူး။ ဒဲ့ဒီလိုလူဟာ တပည့္ မျဖစ္ဘူး။ တပည့္ မျဖစ္ရင္ ဘာျဖစ္မလဲ။ အဲ့ဒါကို ဆက္ျပီး စဥ္းစားပါ။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Negative peace is the absnce of tesion.
အေျခအေန တင္းမာမႈ မရွိတာကို အႏႈပ္လကၡဏာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈလုိ႔ ေခၚပါတယ္။
Positive peace is the presence of justice.
တရားမွ်တမႈ ရွိတာကို အေပါင္းလကၡဏာ ျငိမ္းခ်မ္းမႈ လို႔ ေခၚပါတယ္။
Without justic there is no freedom.
တရားမွ်တမႈ မရွိရင္ လြတ္လပ္မႈ မရွိဘူး။
ဒါေၾကာင့္ တရားမွ်တမႈ ရွိရင္ ျငိ္မ္းခ်မ္းမႈလည္းရွိတယ္။ လြတ္လပ္မႈ႔ လည္း ရွိပါတယ္။ လူတုိင္း တကယ္လိုခ်င္တာ တရားမွ်မႈပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ တရားမွ်တမႈ ရွိရင္ က်န္တာေတြ ျပည့္စံု လာပါလိ္မ့္မယ္။ တရားမွ်တမႈ ရွိတယ္၊ မရွိဘူး ဆိုတာကို လူတုိင္း သိဖို႔
နားလည္ဖို႔ေတာ့ လုိပါတယ္။
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ စဥ္းစားတာ ေတြးေခၚတာ မရွိပဲ ဥာဏ္ပညာ မရွိနုိင္ဘူး။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ စဥ္းစားတတ္ဖို႔ ဘာလိုလဲ။
စာမ်ားမ်ားဖတ္ဖို႔လိုတယ္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးဖို႔လိုတယ္။
လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆြးေႏြဖို႔လိုတယ္ ဆိုေတာ့..... လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေဆြးေႏြးလို႔ ရတဲ့ စကားေျပာေဖၚ ေဆြးေႏြးဖက္ရွုိဖို႔ လိုတယ္။
ကိုယ့္အယူအဆကို မေၾကာက္မရြံ ေနာက္မတြန္႔ပဲ ရိုးရိုးသားသား ေျပာနုိင္ဖို႔ လိုတယ္။ သူမ်ားနဲ႔မတူတဲ့ ဆန္က်င္ေန႔တဲ့
ကိုယ့္အယူအဆကို ေျပာလို႔ ရမွသာ တကယ္ စဥ္းစားႏို္င္တဲ့ စြမ္းရည္ကိုရမယ္။ သူမ်ားနဲ႔ တူတဲ့ အယူအဆေတြကိုသာ ေျပာေနရရင္
ဘာထူးေတာ့မလဲ။ သူမ်ားနဲ႔ တူတာကို ေျပာဖို႔ေလာက္ကေတာ့ သိပ္စဥ္းစားေနစရာ မလိုပါဘူး။
ဆရာေတာ္ ဦးေဇာတိက
0 Comments:
Post a Comment